(http://files.skilledg.com/images/skillednews.png)
[Skilled News] „De ce e atât de greu să vezi negru şi albastru?” Rochia care a împărţit internetul în două devine vedeta unei campanii [Skilled News]
(http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/186/15786/13947252/4/salvation-army3.jpg?width=320) |
Rochia care a stârnit unele dintre cele mai aprinse dezbateri din istoria internetului este folosită de mişcarea Armata Salvării (The Salvation Army) ca pretext într-o campanie împotriva violenţei domestice, scrie The Huffington Post.
Postată iniţial în urmă cu o săptămână de o tânără din Scoţia peTumblr, pentru a stabili, împreună cu utilizatorii de internet din întreaga lume, dacă este albă cu auriu sau albastră cu negru, rochia a apărut vineri în presa locală din Africa de Sud pe un afiş, sub sloganul „De ce e atât de greu să vezi negru şi albastru?”. „Singura iluzie este dacă tu crezi că a fost alegerea ei”, este mesajul cu care Armata Salvării întoarce notorietatea dilemei create de rochie în susţinerea propriei cauze.
Afişul înfăţişează o femeie îmbrăcată cu celebra rochie adusă în atenţia publicului de Caitlin McNeill (21 de ani), agresată fizic însă, cu vânătâi pe faţă şi pe picioare. Ideea folosirii rochiei - care este în realitate albastră cu negru - a avut succesul scontat pentru îndreptarea discuţiei către tema violenţei domestice.
În numai câteva ore, 16 milioane de utilizatori au accesat site-ul oficial al mişcării Armata Salvării şi alte câteva milioane au viralizat afişul.
„Ştim că una din patru femei este victima violenţei domestice în Marea Britanie. Această campanie cu mesaj puternic a Armatei Salvării din Africa de Sud subliniază că violenţa e adesea trecută cu vederea de societate.
Sperăm ca această imagine să îi ajute oe oameni să vadă impactul real al acesteia”, a arătat un purtător britanic al mişcării, citat de The Huffington Post.
Armata Salvării se autodefineşte ca o mişcare internaţională creştină de binefacere, cu un mesaj bazat pe Biblie. Fondată în 1865 de William şi Catherine Booth la Londra, mişcarea s-a răspândit în mai mult de 120 de ţări între care şi România, activând, din 1999, în Bucureşti, Craiova, Iaşi şi Ploieşti.
Sursa: gandul.info | Oferit de Raylisse |