COTA DE PIATA
Cota de piață (SHR sau "share") este un termen utilizat în analiza audienței și a marketingului , reprezintă distribuția vînzărilor (împărțirea) între mai multe firme. Este exprimată prin raportul între vînzările unei anumite firme și numărul total de vînzări.
Cota de piață este exprimată printr-o mărime subunitară; de exemplu dacă dintr-un număr de 5 milioane de telespectatori 1 milion se uită la un anumit post tv, respectivul post are o cotă de piață de 0,2 (20%).
Exista mai multe tipuri:
A.Cota de piata propriu-zisa
CPi=(Vi:V) X 100
CPi-cota de piata a firmei "i"
Vi-vanzarile firmei "i"
V-vanzari totale
B.Cota de piata relativa
CPRi=Vi:VL
Vi-vanzarile firmei "i"
VL-vanzarile liderului
C.Cota de piata relativa a liderului
CPRL=VL:VII
CPRL-cota de piata relativa a liderului
Vi-vanzarile liderului
VII-vanzarile locului secund
Partea teoretica este luata de pe internet.Formulele sunt luate din surse proprii si traduse.