Author Topic:  De ce Starcraft I/Brood War este o legenda, iar Starcraft II este un alt joc.  (Read 687 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline .shadoW

  • Berea fără alcool e ca și femeia fără țâțe.
  • Legend
  • High-Roller
  • *
  • Posts: 3449
  • Reputation: 12
  • Gender: Male
  • F O R D F O C U S
  • Real Name: S E B I
  • Steam ID: sh4d00W


[Skilled News] De ce Starcraft I/Brood War este o legenda, iar Starcraft II este un alt joc[Skilled News]

]










Cu ani in urma am avut o perioada in care pe mine, si pe mai toti prietenii mei, ne prindea 7-8 dimineata impreuna, dupa care incepeam o noua zi de lucru, si fiecare pleca in treaba lui. Mergeam prin cluburi sau la baute? Nu. Lucram ture de noapte? Nici atat. Jucam ceva, si acel ceva nu era poker. Starcraft Brood War era motivul nenumaratelor nopti nedormite: ne strangeam in echipe de cate 4, tranteam ca harta Big Game Hunters (prietenii stiu de ce) si petreceam unele dintre cele mai frumoase ore pe care le poti imagina. Dincolo de placerea intensa a jocului in sine, meciurile de Brood War erau un regal de socializare adevarata, nu ONLINE, cu fum de tigara, urlete si injuraturi, hohote sincere de ras si lacrimi de emotie, la victorie si la infrangere. Se sudau prietenii, se nasteau bisericute, se construiau strategii ingenioase si indraznete, si mai presus de orice se formau camaraderii care se extindeau mult dincolo de displayul computerului.

Stiti insa ce era cu adevarat interesant? Nici unul dintre noi nu era ceea ce se numeste gamer! Primul Starcraft, dincolo de larma competitiilor profesioniste sau a infruntarilor de pe Battlenet, era mai mult decat un joc video, era o platforma de distractie pentru toti, comparabil oricand cu un joc de sah dar si cu un meci de basket. Un fabulos joc de echipa, pe care la birou il jucau impreuna cu noi si fetele, si sefii, si baietii de la departamentul de alaturi, tineri sau batrani, priceputi sau noobs. Avea ceva nespus de familiar pentru generatia mea, acel moment in care copiii de la bloc faceau echipele de fotbal, ritual care a disparut pe nesimtite din lumea asta atat de conectata “online”.

Si una dintre cheile succesului primului Starcraft poate ca a fost exact absenta acestui “online” obligatoriu. S-a dezbatut mult si furios faptul ca lui Starcraft II ii lipseste posibilitatea de joc in LAN, in reteaua locala, si ca ii este necesara o conexiune la net. Si eu, si grupul meu de prieteni am asteptat Starcraft II ca pe a doua venire a lui Hristos si…a venit, am vazut, dar n-a invins. Nu ne-a cucerit. Ne-am adaptat rigorilor de a-l juca online, tot in grupul nostru, pe Battlenet, dar fara entuziasm. Apoi, incet, incet, am descoperit ca nu mai era nevoie sa ne intalnim pentru a juca, si ca fiecare dintre noi se scuza, gasind alte chestii mai importante de facut, si ca “the game was over”. Este limpede ca directia in care se indreapta industria este a unei conexiuni permanente la net, si ca petrecerea s-a terminat. Blizzard a argumentat in fel si chip ca nu s-a schimbat nimic, pentru ca “toata lumea este acum conectata la internet” (citatul ii apartine designerului lui SCII David Browder). Si totusi s-a schimbat ceva…TOTUL! In afara faptului ca afirmatia de mai devreme este un neadevar (nu toata lumea este conectata la internet, si nici toti cei care sunt nu au conexiuni teribil de bune), si desi Blizzard spune ca “am vrut ca jucatorii sa fie conectati in permanenta cu prietenii lor si sa oferim o experienta de utilizare optima” exact asta a facut ca…prietenii sa nu se mai intalneasca, iar Starcraft sa nu mai fie un joc al tuturor. Ca sa nu mai mentionam ipocrizia afirmatiei precedente: mai bine recunoasteati barbateste si cinstit ca este vorba doar despre o alta masura de combatere a pirateriei. Iar “Restart from Replay”, gimmick-ul implementat in SCII pentru atunci cand iti pica internetul si care iti permite sa reiei jocul de unde ai ramas, este o slaba consolare pentru tot ceea ce legenda Starcraft a pierdut.

Nu mai intru in chestiuni legate de grafica, de echilibru al unitatilor, de gameplay, pentru ca toate acestea pot fi suspectate de subiectivism. N-am sa mai intru nici in foarte dezbatutul argument cum ca Brood War a fost doar jocul potrivit la momentul potrivit, o aliniere de astre, un titlu favorizat de context care a raspuns asteptarilor gamerilor la acel moment. Si nici nu am sa inchei acest articol pe un ton nostalgic sau frustrat. De fapt stiti ce? Cred ca am sa-mi sun chiar acum vechii prieteni cu care nu am mai vorbit demult, si am sa-i convoc la o partida de Starcraft! 1, evident!







Sursa: ZonaIT.tv  | Oferit de : [SG]MefX
« Last Edit: 11 May 2014, 17:38:48 by [SG]MefX™ »





Offline Dorin

  • Don't give up !
  • High-Roller
  • *
  • Posts: 2595
  • Reputation: 0
  • Gender: Male
  • Just a member.
  • Real Name: Dorin
  • Steam ID: justunique1
Interesant :D


Offline IstuntmanI

  • GZS Owner
  • Administrator
  • Cyborg
  • *
  • Posts: 15119
  • Reputation: 80
  • Gender: Male
  • Real Name: NcF http://fb.me/cnistor96
  • Steam ID: istuntmani
Nu prea-s fan Starcraft eu. xD

Offline ×X×_vasya_×X×

  • Legend
  • Cyborg
  • *
  • Posts: 10472
  • Reputation: 1
  • Gender: Male
  • Real Name: vasya
Prea tampit jocul ..


"Nu e obligatoriu să fii de acord cu mine. Dar ar fi mai rapid aşa."




 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal